Tastebuds  Anmeldelser 2024 – unike dating muligheter eller svindel?

• Standardmedlemmer kan ikke bruke meldingstjenester.
  • Flertallet av medlemmene søker ikke nære relasjoner eller datingpartnere.
DatingMentor

Ser du etter en Sugar Daddy-side?

Ta en quiz og finn den perfekte!

Start

Er musikk din lidenskap? Tastebuds er en eksklusiv dating-app som forbinder folk gjennom musikksmak. Du trenger ikke gå gjennom lange faser av profiloppretting som beskriver små detaljer om ditt fysiske utseende, bakgrunns etnisitet og livsstil. Medlemmer på Tastebuds bryr seg ikke om hvordan din bakgrunn og livsstil ser ut; det de bryr seg om er om du har lignende musikksmak. Medlemmer kan assosiere basert på musikksmak, favorittband, favorittsanger og sjanger. Tastebuds har valgt det universelle språket for kjærlighet og interaksjon kjent som musikk for å koble medlemmer med lignende musikksmak.

Hvem er hjernen bak dette unike datingkonseptet? To amerikanske menn laget en datingapp som fokuserer på musikalske likheter. Det er et ypperlig sosialt nettverk for å møte venner eller arrangementspartnere for å følge med på konserter. Medlemmer kan utvide sin musikalske opplevelse ved å oppleve nye sanger og sjangere daglig. Appen har sin opprinnelse på temaet at folk liker å snakke om musikk når de møtes, så hvorfor ikke tilby en plattform der musikk er samtalestarteren – du trenger ikke å tenke på forskjellige emner for å bryte isen. Du kan ganske enkelt starte med å sende en sang og fortsette samtalen derfra.

Nettstedet tilbyr grunnleggende søkefiltre og sin egen radio, som spiller av dine potensielle matches sanger. Nettstedet varsler medlemmene om all musikken som skjer rundt deres områdekonserter eller musikalske konkurranser osv. Medlemmer kan til og med koble sin Tastebuds-konto til andre sosiale nettverkssider som Facebook og Spotify. Det gir stedet en genuin stemning, og de virkelige navnene i stedet for brukernavn gir datingappen et pålitelig preg.

Tastebuds er en nisje datingside, men i stedet for å fokusere på etniske eller religiøse mønstre, velger plattformen et universelt tema som følges lidenskapelig over hele verden.

Omdømme og historie til smaksløkene

Smaksløker

Tastebuds er et nisjedatingnettsted som ble lansert i 2010 i London. To amerikanere opprettet datingnettstedet. Nettstedet har som mål å tilby en plattform der folk kobler seg på kjærligheten til musikk. Medlemmer søker ikke bare livspartnere eller dater, men de kan også se etter venner eller konsertvenner. Du kan oppdage nye musikksjangre og artister som du aldri har hørt på før. Smaksløkene har mange musikalske perler skjult i arsenalene som er glemt eller aldri har fått skikkelig rampelys, men de er ekstraordinære. Medlemmer søker ikke etter andre basert på fysisk utseende; de søker etter lignende musikksmak og klikker på musikkvalg. Det er en flott plattform som forbinder musikkentusiaster som søker partnere, kjærlighetsinteresser, venner eller følgesvenner som passer deres musikalske preferanser.

Medlemsbasen til Tastebuds er rundt 500 000 over hele verden. Flertallet av medlemmene brenner for musikk, mens andre leter etter venner eller konsertvenner. Siden har en aldersgrense på over 18 år og medlemmer under aldersgrensen kan ikke bli med.

De fleste aktive medlemmene er i alderen 25 og 35 år. Hovedårsaken er at nettsiden ble lansert da de var i tenårene, og det var en populær trend på den tiden. Du kan også se noen unge medlemmer i aldersgruppene 18 og 25, som viser nettstedets vedvarende popularitet. Nettstedets kjønnsandel er 64 prosent, menn, til 36 prosent kvinner, noe som gjør at mannlige medlemmer dominerer plattformen.

Nettsted, app, grensesnitt, registrering

Registreringsprosess. Er det lett her?

Registreringsprosessen til Tastebuds er superenkel og gjort på få minutter. Du kan enten logge på med Facebook-kontoen din eller oppgi en gyldig e-post-ID. Hvis du velger å gå for den manuelle tilnærmingen, må du oppgi noe personlig informasjon som kjønn, alder, by, brukernavn og passord. Godta vilkårene og klikk på fanen Se din musikkkamp. Du vil motta en bekreftelses-e-post uten autentiseringsposten. Du kan ikke utforske nettstedet. Du må legge til litt mer informasjon, inkludert kjønn, seksuell legning og grunn til å bli med på siden. Tastebuds henvender seg til hetero, homofile og bifile. Grunnen til at du kan bli med på nettstedet har alternativer som:

• Interessert i dating;
  • Oppdage musikk;
  • Ser etter konsertkamerater;
  • Finne nye venner;
  • Du er ikke sikker ennå.

Deretter må du legge til minst fem navn på favorittbandene eller artistene dine. Det vil hjelpe nettstedet med å finne de beste potensielle kampene.

Du kan også velge Facebook-alternativet. Det vil tillate nettstedet å importere favorittbandet eller artisten din fra FB-profilen din for artistdating . Til slutt må du legge til et profilbilde. Det er ikke obligatorisk, men det anbefales å finne bedre treff eller få svar. Du kan se profilens fullføringsstatus øverst til høyre i prosent. Rediger all informasjon som ønsket og last opp noen flere bilder også for bedre treff.

Er kontoene ekte her?

Tastebuds Accounts Real Here

Smaksløkene har ikke en lang profil. For å finne de beste potensielle treffene, anbefales det imidlertid å fylle ut all nødvendig informasjon. Medlemmenes profiler inkluderer informasjon om nasjonalitet, høyde, religion, etnisitet, kroppstype, seksuell legning, hva du søker etter og aldersgruppe. Du kan koble kontoen din til Facebook, Spotify og Last FM.

Det er spesifikke spørsmål på profilen din som kan fylles ut for å få profilen din til å se imponerende ut. Medlemmer kan kjenne din personlighet og interesse på et dypere nivå med disse spørsmålene; det inkluderer favorittbandet ditt da du var 13, beskriver deg selv med tre ord, og drømmekonserten din. Du kan også legge til flere elementer.

Alle personlige data blir grundig gjennomgått av nettstedets moderatorer for å gi et trygt miljø. Utsiktene til medlemmenes profiler inneholder detaljert personlig informasjon, som viser ektheten til en konto. Du kan se brukerens siste nettstatus og en statuslinje som viser vurderingen din om den er utmerket eller ok.

Nettside og mobilversjon

Designet til Tastebuds er ikke prangende som moderne datingsider. Det er enkelt og stilig med en grei layout. Utsiktene til nettstedet ligner på dating så vel som nettsteder for sosiale medier. Det som gjør siden unik er musikkikonet i stedet for standard på nettsiden. Lastingen går raskt, selv med lav internetthastighet. Alle funksjonene er enkle å navigere, og grensesnittet er ikke for komplisert for nybegynnere. Nettstedets øverste navigasjonslinje har nesten alle enhetene på hjemmesiden, som ligner på Facebook. Du kan se innlegg fra forskjellige medlemmer og en statuslinje som spør hva du tenker på. Du kan også se folk, ha flaks, sende meldinger til bomber og mer. Det generelle utseendet på nettstedet er for enkelt. Hvit bakgrunn med en svart navigasjonslinje og ett eller to fargerike bilder som er!

Nettstedet har en mobilapp, men kun tilgjengelig for iOS-brukere. Det beste med appen er at den kan synkroniseres med biblioteket til iTunes eller Spotify. Du kan raskt finne folk i nærheten ved å skanne musikkbiblioteket ditt. Medlemmer kan også sende og motta meldinger gjennom appen. Det er et praktisk alternativ for medlemmer som elsker å lytte til musikk og bruke appen for sosiale nettverk mens de er på farten. Android-brukere kan bruke nettstedet i nettleseren, som fungerer perfekt. Appen, smarttelefonnettleseren og skrivebordsnettstedet er alle like når det gjelder ytelse og funksjonalitet.

Spesielle funksjoner

Smaksløkene har noen unike funksjoner som gjør siden mer underholdende og morsom. Disse funksjonene inkluderer:

• Såpeboks
    Det er et forum hvor du kan finne diskusjoner og gruppetråder om forskjellige emner. Det er underkategorier for medlemmenes bekvemmelighet da nettsiden handler om musikk; de fleste kategoriene er relatert til band og sanger. Det er imidlertid noen generelle emner også. Hvis du har noe annet å diskutere, start tråden din for åpen diskusjon.
  • Spørsmål
    For underholdningen til medlemmene har nettstedet en spørsmålsseksjon. Seksjonen er for timepass, som viser noen tilfeldige spørsmål som liker du te? Er du en dagdrømmer? Banner du? Du må velge blant alternativene, og siden vil vise prosentandelen svar med hvert alternativ.
  • Kjedelig
    Denne kategorien vekker din indre spion, og nettstedet tildeler deg et oppdrag for å finne profiler som ikke viser bildene av personen. Klikk på bildet du tror er falskt og send det til nettstedet. Hva er bedre underholdning enn å undersøke og få en informasjonskapsel på å finne de fleste svindelprofilene hvis du kjeder deg?

Partnersøk

Tastebuds Partnersøk

Hvordan fungerer smaksløkene?

Tastebuds er et unikt datingnettsted som fant matcher med en lignende kjærlighet til musikk. Nettstedsmatchingsalgoritmen er enkel, men effektive medlemmer matches med lignende musikksmak. Konseptet er enkelt, men fortsatt ikke vanlig på datingnettsteder.

Tastebuds henvender seg til romantiske forhold og koble medlemmer med venner, konsertvenner eller date. Trenger du et selskap til en konsert, kan du finne noen som er interessert i det samme bandet og be dem være konsertkompisen din. Du kan klikke med mange medlemmer på musikkvalgene dine. Med sitt unike tema har Tastebuds også introdusert noen unike faner i stedet for å sende meldinger du kan sende dem en sang. Wink er erstattet med Throw A Cow At Them, som er morsomt, men Tastebuds liker å holde atmosfæren morsom og lett.

En av fordelene med matching basert på musikk er at medlemmene ikke trenger å komme inn i vanskelige samtaler. Du kan bryte isen ved å starte kommunikasjonen med favorittmusikken, sangen, sangeren eller bandet.

Søkealternativer og filtre på Tastebuds

Tastebuds søkealternativer og filtre hos Tastebuds

På People-siden til Tastebuds kan du se mange treff som nettstedet foreslår. Disse kampene er foreslått på dine musikkpreferanser nevnt i profilen. Du kan sortere kampene dine gjennom toppband, musikkkamper, sist online og nyeste. Nettstedets avanserte filtre inkluderer kjønnet til spillet du leter etter, som inkluderer menn, kvinner eller alle. Du kan velge avstandsnærhet til byen din og nevne landet også. Nevn aldersgruppen sammen med det du leter etter; forhold, venner eller alt. Nå kommer den avanserte delen du kan søke etter spesifikke fans-treff hvis du er en hardbar fan av en artist. Velg nasjonalitet, forholdsstatus, kroppstype, religion og etnisitet.

Kommunikasjonsmetoder

Kommunikasjonsfunksjonene til Tastebuds ligner på andre matchmaking-nettsteder, men med en liten vri. Medlemmer sender ikke blunk eller flørter på Tastebuds; i stedet sender de sanger. De avanserte søkefiltrene på nettstedet er ikke omfattende, men likevel nyttige og spesifikke. Hver medlemsprofil viser sin siste online status. Vurder det før du sender en melding. Ikke kast bort tiden din på brukere som ikke har besøkt siden på flere år eller måneder.

Tastebuds lar premium-medlemmer bruke kommunikasjonsfunksjoner i full utstrekning. Plattformen tilbyr mange interaksjonskanaler som meldingsbomber, private meldinger og bli med i chatterom. En av de beste funksjonene til nettstedet er Message Bomb. Det er en fantastisk funksjon der du kan sende spørsmål til åtte kamper samtidig. Du kan velge fra listen over spørsmål i rullegardinmenyen. Spørsmålene er for det meste knyttet til musikk, men noen er generelle som favorittis, kaffe eller te, den største lyse, etc. Du kan også bruke Say Hello-funksjonen til å kommunisere, som inkluderer en bjørneklem, å sende en bølge av sang og kaste en ku på ham.

For å sende en melding til en hvilken som helst bruker på siden, må du oppgradere til Backstage Pass. Det er også en Get Lucky-fane, som viser deg kampene dine basert på musikkpreferanser. Medlemmer kan også kommunisere gjennom Soapbox, som er et forum hvor medlemmene diskuterer temaer fra generelt til musikk. Du kan også opprette en ny tråd for å løse et problem.

Alternativer for smaksløker

Alternativer for smaksløker

Vampr

Vampr er en enestående datingapp med fantastiske funksjoner. Siden har en enorm brukerbase som har tusenvis av aktive medlemmer. Appen kobles til YouTube- og SoundCloud-profiler. Vampr har enkel registrering med en Facebook-konto. Nettstedet har omfattende funksjoner som medlemmer kan koble seg til. De fleste av brukerne på Vampr leter etter venner med samme musikksmak.

Musx det er en annen spennende app som forbinder mange mennesker. Siden krever ikke lange profiler. Du kan raskt registrere deg med en Facebook-konto og finne tusenvis av batcher i henhold til dine preferanser.

Medlemspris og betalingsmåte

Tastebuds tilbyr mange funksjoner for standardmedlemmene, inkludert å foreslå treff, søkefiltre, registreringer, meldingsbomber og sende skilt. Noen funksjoner er imidlertid eksklusive for premium-medlemmer. Premium-medlemskapet på Tastebuds omtales som Backstage Pass. Den første fordelen for premium-medlemmer er å sende og motta private tekstmeldinger til alle medlemmer. Gratis medlemmer har kun lov til å legge ut meldinger på veggene til andre medlemmer eller nyhetsfeeds.

Gratis medlemsfunksjoner

Standardmedlemmer av Taste Buds kan ha gratis tilgang til:

• Registrering;
  • Profiloppretting;
  • Bla gjennom bilder i henhold til musikkpreferansene deres;
  • Chatte med kamper når din gjensidige like er ferdig;
  • Sender matchesang som en samtalestarter;
  • Legg til favoritten din for å finne matcher med et lignende valg.

Premium-medlemskapsfunksjoner

Backstage-passmedlemmer kan ha tilgang til noen flere funksjoner i tillegg til gratis. Disse funksjonene inkluderer:

• Sende og motta ubegrensede private tekstmeldinger;
  • Fjerning av annonser fra nettleseren;
  • Bla gjennom profiler anonymt;
  • Skjuler nettstatus ved å slå på inkognitomodus.

Hvor mye koster dating på smaksløkene?

Måneder

Månedlig kostnad/Total kostnad i USD

En

10.00

Tre

6.66/19.98

Seks

5.00/30.00

Er Tastebuds virkelig trygge?

Tastebuds mål er å gi et trygt miljø der medlemmer kan dele sin lidenskap for musikk. Nettstedet autentiserer identiteten til medlemmene ved å sende en bekreftelses-e-post. Ved å logge på en Facebook-konto og koble profilen din til andre musikknettverk sørger du for at medlemmenes profil ikke er falsk. Dessuten gjør nettstedet at visse brukeropplysninger eller bilder ikke deles med noen tredjeparter.

Teknisk side av beskyttelse

Tastebuds Side of Protection

Teknisk sett autentiserer nettstedet identiteten til brukeren ved å validere e-posten. Uten å klikke på aktiveringslenken har ikke brukere lov til å utforske siden. Medlemmer har også kontroll til å blokkere medlemmer de finner mistenkelige eller irriterende fra fremtidige kontakter. Du kan også rapportere tvilsomme kontoer til nettstedets moderatorer, som de vil se nærmere på og suspendere kontoen hvis den blir funnet falsk. Siden har også en Bored-funksjon, som oppfordrer medlemmer til å sende inn falske bilder til moderatorene.

Kundeservice

For å nå kundestøtteteamet til Tastebuds, kan du klikke på alternativet Kontakt oss eller hjelpefanen i innstillingene. Du vil bli henvist til e-postsiden din for å skrive e-post med problemet ditt og sende det til moderatorene. Tastebuds har et effektivt team som svarer umiddelbart på alle spørsmål.

Populære brukerspørsmål:

Tastebuds SPopulære brukerspørsmål

Hvordan bestå Tastebuds-fotoverifisering?

Tastebuds krever ikke bildebekreftelse når medlemmer laster opp bilder fra Facebook eller enheten; kontoer blir imidlertid suspendert hvis du ikke har et passende profilbilde.

Hvordan slette Tastebuds-kontoen?

Medlemmer kan deaktivere kontoen sin gjennom kontoinnstillingene. Det beste er imidlertid at du kan aktivere kontoen din når du vil.

Hvordan se hvem som liker deg på Tastebuds uten å betale?

Du kan se folk som liker deg eller kommentere profilen din i varslingsfanen.

Hvordan blokkere noen på smaksløkene?

Medlemmer kan raskt blokkere alle medlemmer ved å klikke på blokkeringsfanen i samtalevinduet eller medlemmenes profil.

Hvordan kansellere Tastebuds-abonnement?

Du kan kansellere abonnementet ditt på Tastebuds gjennom Backstage Pass-fanen. Det vil avslutte abonnementet ditt når det utløper.

Konklusjon

Smaksløker Konklusjon

I et nøtteskall er Tastebuds den beste datingappen for musikkelskere. De kan date, få venner, utforske, søke konsertkamerater, og sjansen er stor for å finne livets kjærlighet. Siden er en utrolig sosial nettverksplattform som gir underholdning så vel som en ny opplevelse. Medlemmer kan fritt kommunisere med hverandre og diskutere deres lignende musikalske interesser. Hvis du vil utforske nye musikksjangre eller artister og finne noen spesiell som deler musikkinteressen din, er Tastebuds det beste stedet å matche med musikkpartneren din .

Matthew Berry
Matthew Berry
Matthew Berry
MS, RD og forfatter
Matthew er en sertifisert relasjonsekspert. Han brenner for å støtte alle som trenger hans hjelp. Han er utmerket til å løse problemer og har tilstrekkelig erfaring med å løse konflikter. Bakgrunnen hans gjør ham til den rette personen å gå til hvis du har et problem i forholdet ditt.
SEND DIN ANMELDELSE
Vurdering:

Anbefalte nettsteder